ΑΡΧΙΚΗ / ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ / ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ: 7 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  • No tags

Είναι ασφαλής η άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Μιλώντας για «άσκηση», αναφερόμαστε είτε σε αερόβιες δραστηριότητες (όπως η κολύμβηση) είτε σε ασκήσεις δύναμης. Η ήπια γυμναστική είναι ασφαλής κατά τη διάρκεια της κύησης, αλλά, σε κάθε περίπτωση, ο γιατρός σας είναι αυτός που θα σας συμβουλεύσει, θα συνεκτιμήσει τη γενικότερη κατάσταση της υγείας σας και ενδεχόμενους παράγοντες κινδύνου και θα προκρίνει την καταλληλότερη μορφή άσκησης για την περίπτωσή σας. Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να αποφεύγονται αθλήματα που μπορεί να θέσουν την ασκούμενη σε κίνδυνο, όπως τα σπορ που περιλαμβάνουν σωματική επαφή ή ενέχουν τον κίνδυνο απώλειας ισορροπίας ή πτώσης, καθώς και οι καταδύσεις. Επιπλέον, αποφύγετε ασκήσεις που επιβαρύνουν τη μέση σας, ιδίως μετά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Τι είδους ασκήσεις μπορώ να κάνω;

Ως πλέον ασφαλείς μορφές γυμναστικής, συνιστώνται δραστηριότητες όπως το γρήγορο περπάτημα, το τρέξιμο, το κολύμπι (και, γενικότερα, οι αεροβικές ασκήσεις που γίνονται μέσα σε νερό), η στατική ποδηλασία και ο χορός.

Ποια είναι τα οφέλη που προκύπτουν από την άσκηση;

Οι θετικές συνέπειες της άσκησης -ευεξία, ενίσχυση της αντοχής, της δύναμης και της στάσης του σώματος- προφανώς αφορούν και τις γυναίκες που κυοφορούν. Επιπλέον, η ήπια, αλλά συστηματική, άσκηση στη διάρκεια της κύησης σχετίζεται με μειωμένο πόνο στη μέση, ελάττωση της δυσκοιλιότητας, του πρηξίματος στην κοιλιά και της πιθανότητας να εκδηλωθεί υπέρταση. Πιθανότατα, η άσκηση θα βελτιώσει επίσης τον ύπνο σας, ενώ, έχοντας διατηρήσει μια καλή φυσική κατάσταση, θα αντεπεξέλθετε πιο εύκολα στον τοκετό, αλλά και θα επαναφέρετε πιο σύντομα το σώμα σας σε φόρμα μετά τη γέννηση.

Πόσο πρέπει να ασκούμαι κάθε φορά;

Προκειμένου να ωφεληθείτε, χρειάζεται να ασκείστε τακτικά, μέρα παρά μέρα ή και καθημερινά, για τουλάχιστον για μισή ώρα κάθε φορά. Αν, όμως, δεν γυμναζόσασταν πριν από την εγκυμοσύνη, θα πρέπει να αρχίσετε με ένα δεκαπεντάλεπτο ήπιο πρόγραμμα, αυξάνοντας σταδιακά τη διάρκεια έως τα 30 λεπτά.

Καθώς προχωρά η κύηση θα χρειαστεί να μεταβληθεί το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθώ;

Με την πρόοδο της εγκυμοσύνης, η ένταση με την οποία γυμνάζεστε θα πρέπει να ελαττώνεται. Ζητήστε σχετικές οδηγίες από το γιατρό που σας παρακολουθεί.

Πότε χρειάζεται να σταματήσω την άσκηση;

Οποιοδήποτε ασυνήθιστο σύμπτωμα κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι σήμα ότι πρέπει να σταματήσετε τη δραστηριότητά σας και να αναζητήσετε ιατρική συμβουλή. Ενδεικτικά, αν αισθανθείτε ζάλη, πονοκέφαλο ή επώδυνες ενοχλήσεις σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος, αν εμφανίσετε δυσκολία στην αναπνοή, αιμορραγία, διαρροή υγρού από τον κόλπο, αν παρουσιαστούν κολπικές συσπάσεις ή αν απλώς νιώσετε αιφνίδια απώλεια δυνάμεων, χρειάζεται να διακόψετε την άσκηση.

Χρειάζεται να γνωρίζω κάτι άλλο;

Πριν από κάθε μορφής άσκηση, πρέπει να προηγείται ζέσταμα των μυών και των αρθρώσεών σας, ενώ θα πρέπει να μειώνετε προοδευτικά την ένταση της προσπάθειά σας καθώς πλησιάζετε προς το τέλος του προγράμματός σας. Εξίσου σημαντική είναι η λήψη υγρών, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της άσκησης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΧΡΗΣΙΜΑ
NEWS LETTER
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΟΥ