ΑΡΧΙΚΗ / ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ / «Tι πρέπει να γνωρίζω για τον πόνο στη μέση;»

  • No tags

Ο πόνος στη μέση είναι συνηθισμένο φαινόμενο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ιδιαίτερα στο τελευταίο τρίμηνο της κύησης, τρεις στις τέσσερεις γυναίκες παραπονούνται για κάποιας μορφής οσφυαλγία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο πόντος είναι έντονος, δυσκολεύοντας τις καθημερινές δραστηριότητες ή ακόμη και την ανάπαυση της εγκύου.

Τι προκαλεί την οσφυαλγία   

Το πιο συχνό αίτιο είναι η πίεση που δέχονται οι μύες της μέσης. Καθώς προχωρά η εγκυμοσύνη, το κέντρο βάρους του σώματος μεταβάλλεται και οι περισσότερες γυναίκες γέρνουν προς τα πίσω, προσπαθώντας να βρουν μια πιο άνετη στάση. Έτσι οι μύες που υποστηρίζουν τη μέση και την πλάτη αναγκάζονται να «δουλεύουν» συνεχώς, ενώ οι κοιλιακοί υφίστανται διάταση και χαλαρώνουν, εντείνοντας τα συμπτώματα. Άλλες πιθανές αιτίες σχετίζονται με δυσλειτουργίες οργάνων όπως το έντερο ή με ορμονικές αλλαγές που προετοιμάζουν το σώμα για τον τοκετό: οι σύνδεσμοι της λεκάνης χαλαρώνουν για να περάσει πιο εύκολα το μωρό. Καθώς, όμως, μετακινούνται ευκολότερα, είναι πιθανό να προκαλέσουν πόνο στη μέση.

Πώς θα προλάβω τους πόνους στη μέση;

Προσέξτε πώς στέκεστε, πώς κάθεστε και πώς κινείστε. Οι συμβουλές που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν:

  • Διατηρήστε φυσιολογικό σωματικό βάρος.
  • Αποφύγετε το πολύ μαλακό στρώμα στο κρεβάτι σας.
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε στο πλάι, με ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατά σας.
  • Φροντίστε το κάθισμά σας να υποστηρίζει τη μέση σας. Αν χρειάζεται, τοποθετήστε ένα μικρό μαξιλάρι πίσω από το κάτω μέρος της μέσης.
  • Αν είναι απαραίτητο να σταθείτε όρθια για πολλή ώρα, βάλτε το ένα πόδι σας πάνω σε κάποιο ελαφρώς υπερυψωμένο αντικείμενο, όπως ένα σκαλί ή ένα σκαμνί.
  • Προσπαθήστε να φοράτε παπούτσια με χαμηλά τακούνια – όχι όμως επίπεδα. Ο πάτος του παπουτσιού πρέπει να είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να υποστηρίζει την καμάρα του πέλματος.
  • Ζητήστε βοήθεια αν χρειάζεται να σηκώσετε βαριά αντικείμενα.
  • Μην κάμπτετε τη μέση σας για να σηκώσετε ένα αντικείμενο. Προτιμήστε να κάνετε βαθύ κάθισμα, διατηρώντας τη μέση σας ίσια.

Πώς θα ανακουφιστώ από τους πόνους στη μέση;

  • Δοκιμάστε κάποιο ζεστό ή κρύο επίθεμα στην περιοχή που υποφέρει. Οι ελαφρές μαλάξεις επίσης μπορεί να βοηθήσουν.
  • Αποτελεσματικές μπορεί να είναι και κάποιες ασκήσεις ενδυνάμωσης. Η ενδυνάμωση και η διάταση μυών της μέσης και των ποδιών θα βελτιώσουν τη στάση του σώματός σας. Εκτός από την ανακούφιση του πόνου, θα συμβάλουν στην προετοιμασία του σώματος για τον τοκετό.
  • Κολυμπήστε ή περπατήστε! Και οι δύο αυτές μορφές άσκησης κάνουν καλό στη μέση, ενώ είναι ασφαλείς δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε το μαιευτήρα σας. Αν ο πόνος είναι ιδιαίτερα οξύς και επιμένει για μεγάλη χρονική περίοδο, ίσως σχετίζεται και με κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας. Ο γιατρός σας θα σας βοηθήσει να το αντιμετωπίσετε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΧΡΗΣΙΜΑ
NEWS LETTER
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΟΥ