ΑΡΧΙΚΗ / ΝΕΑ / Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο (PMS)

  • PMS - Δίαιτα - Προεμμηνορροϊκή Δυσφορική Διαταραχή - Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο -

Το Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο (PMS) συνδέεται με μια σειρά από σωματικά και ψυχολογικά συμπτώματα που εμφανίζονται κάθε φορά κατά το ίδιο χρονικό στάδιο του Έμμηνου Κύκλου, ενώ απουσιάζουν τις υπόλοιπες ημέρες του.

Στις ψυχολογικές του εκδηλώσεις αναφέρονται μελαγχολία, άγχος, θυμός, απότομες αλλαγές στη διάθεση, αδυναμία συγκέντρωσης, δυσκολίες στον ύπνο και προβλήματα μνήμης.
Σωματικά συμπτώματα του συνδρόμου είναι μεταξύ άλλων η λαιμαργία, ευαισθησία στο στήθος, πρήξιμο στα άκρα, αύξηση του βάρους, πόνος στην κοιλιακή χώρα, πονοκέφαλοι, κούραση, δερματικά και γαστρεντερικά προβλήματα.

Η μεμονωμένη εμφάνιση αυτών των συμπτωμάτων δεν αρκεί για να αποφανθούμε ότι μια γυναίκα πάσχει από PMS, καθώς πολλές γυναίκες βιώνουν παρόμοια σωματικά συμπτώματα ή αλλαγές στη διάθεση τις ημέρες που προηγούνται της περιόδου. Όταν όμως τα συμπτώματα εκδηλώνονται κάθε μήνα, πέντε ημέρες πριν από την περίοδο για τρεις συνεχόμενες κύκλους στη σειρά, σταματούν τέσσερις ημέρες μετά την έναρξη της περιόδου και επιδρούν αρνητικά στην καθημερινότητα της ασθενούς, τίθεται η διάγνωση του Συνδρόμου.
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, στη διάγνωση βοηθά ιδιαιτέρως η καταγραφή των συμπτωμάτων από την πάσχουσα επί τουλάχιστον τρεις μήνες, παράλληλα με την καταγραφή των ημερομηνίων της περιόδου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι συμπτώματα άλλων παθήσεων είναι ανάλογα με εκείνα του PMS και μπορεί να ενταθούν στη διάρκειά του. Μερικές από αυτές τις καταστάσεις είναι κατάθλιψη, άγχος, περιεμμηνόπαυση, σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, ευερέθιστο έντερο, διαταραχές του θυρεοειδούς αδένα. Πιο συχνά αλληλεπιδρούν με το PMS η κατάθλιψη και το άγχος. Περισσότερες από τις μισές γυναίκες που ζητούν βοήθεια για το Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο έχουν μία από αυτές τις διαταραχές. Ωστόσο, η διαφορά, για παράδειγμα, στην περίπτωση της κατάθλιψης, είναι ότι τα συμπτώματά της είναι παρόντα σε όλη τη διάρκεια του μήνα και ίσως χειροτερεύουν πριν ή κατά τη διάρκεια της περιόδου.

Άλλες παθήσεις που επιδεινώνονται εξαιτίας του PMS πριν από την περίοδο είναι το άσθμα, οι αλλεργίες, η επιληψία, και οι ημικρανίες.

Στην πιο ακραία του έκφανση, που ονομάζεται Προεμμηνορροϊκή Δυσφορική Διαταραχή (PMDD) και επηρεάζει πολύ μικρό αριθμό γυναικών, το Σύνδρομο προκαλεί μεγάλες δυσκολίες στην εργασία και τις προσωπικές σχέσεις, ενώ για την αντιμετώπισή του χορηγείται φαρμακευτική αγωγή.
Ορισμένες φορές, ανάλογα με τη βαρύτητα των συμπτωμάτων, χορηγούνται αντισυλληπτικά, τα οποία λειτουργούν καλά όσον αφορά τη μείωση των σωματικών συμπτωμάτων, αλλά δεν αντιμετωπίζουν πάντοτε τις μεταπτώσεις στην ψυχολογική διάθεσή. Αντικαταθλιπτικά και φάρμακα εναντίον του άγχους μπορούν να προσφέρουν βοήθεια σε αυτού του είδους τις ψυχολογικές εκδηλώσεις. Εφόσον στα συμπτώματα του συνδρόμου περιλαμβάνεται η κατακράτηση υγρών, ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει τη λήψη διουρητικών.
Όταν τα συμπτώματα είναι μέτριας ή ήπιας έντασης, είναι δυνατή η ανακούφισή τους μέσω αλλαγών στη διατροφή και τον τρόπο ζωής. Πολλές γυναίκες βρίσκουν ότι η αεροβική άσκηση αμβλύνει προβλήματα που προκαλέι το Σύνδρομο, όπως η κούραση και η κακή διάθεση. Ένας καλός στόχος είναι 30 λεπτά άσκησης κατά τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας.

Απλές αλλαγές στη δίαιτά επίσης βοηθούν στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του συνδρόμου.

Συνιστώνται τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, μειωμένη πρόσληψη λιπαρών, αλατιού, ζάχαρης, καφεΐνης και αλκοόλ, αλλά και η κατανάλωση μικρών γευμάτων, ώστε να διατηρείται σταθερό το επίπεδο σακχάρου στο αίμα. Ο γιατρός μπορεί επίσης να σας χορηγήσει διαιτητικά συμπληρώματα διατροφής, όπως ασβέστιο και μαγνήσιο. Φαίνεται, επίσης, ότι το έλαιο νυχτολούλουδου μπορεί να δράσει ανακουφιστικά στα συμπτώματα του Συνδρόμου.
Τεχνικές χαλάρωσης, όπως ο διαλογισμός και η γιόγκα έχει βρεθεί ότι λειτουργούν ανακουφιστικά. Ακόμη, το να κοιμάστε καλά, αρκετά και σε σταθερές ώρες κάθε μέρα μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας και να μειώσει την κούραση που αισθάνεστε τις ημέρες που σας επηρεάζει το PMS.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΧΡΗΣΙΜΑ
NEWS LETTER
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΟΥ