ΑΡΧΙΚΗ / ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ / Εγκυμοσύνη και διατροφή: τι να προσέχετε

  • No tags

Πόσο επιπλέον βάρος είναι φυσιολογικό να πάρω κατά τη διάρκεια της κύησης; 

Εξαρτάται από το βάρος που είχατε πριν από την εγκυμοσύνη, αλλά και από τη γενικότερη κατάσταση της υγείας σας. Αν το βάρος σας πριν από τη σύλληψη ήταν φυσιολογικό, τότε μέχρι το τέλος της κύησης πρέπει να αυξηθεί από 11 έως 15 κιλά. Αν ήσασταν υπέρβαρη ο γιατρός σας θα σας συστήσει μικρότερη αύξηση βάρους, ίσως κάτω από 10 κιλά, ενώ αν είχατε ελαττωμένο βάρος σε σχέση με το φυσιολογικό θα σας ζητήσει να το αυξήσετε κατά 15 κιλά ή και περισσότερο.

Τι χρειάζεται να περιλαμβάνει η διατροφή μου;

Η πρόσληψη τροφής κατά τη διάρκεια της κύησης πρέπει να είναι σχετικά αυξημένη. Πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή που θα καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες σας και θα περιλαμβάνει γαλακτοκομικά, αμυλούχες τροφές όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά, φρούτα και λαχανικά, καθώς και ζωικές πρωτεΐνες. Απαραίτητο επίσης είναι να πίνετε καθημερινά πολύ νερό και να ελέγχετε τη συνολική ποσότητα καφεΐνης που παίρνετε από τον καφέ και ορισμένα αναψυκτικά. Μεταξύ άλλων, μια έγκυος έχει αυξημένη ανάγκη για πρόσληψη βιταμινών, ιδίως B και D, καθώς και ασβεστίου. Ο μαιευτήρας σας θα σας προτείνει ένα διατροφικό σχήμα που θα περιλαμβάνει και κάποια σχετικά συμπληρώματα.

Τι πρέπει να προσέχω όσον αφορά τον κίνδυνο τροφικής δηλητηρίασης;

Η τροφική δηλητηρίαση κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα τόσο στην επίτοκο όσο και στο έμβρυο. Συμπτώματα όπως ο έμετος και η διάρροια αφυδατώνουν γρήγορα το σώμα και διαταράσσουν τη χημική του ισορροπία. Για να αποφύγετε μια δηλητηρίαση, φροντίστε να πλένετε σχολαστικά όλες τις ωμές τροφές, προτού τις μαγειρέψετε -πάντοτε σε ασφαλή θερμοκρασία- και τις καταναλώσετε. Σχολαστικά χρειάζεται να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και σε ό,τι αφορά τον καθαρισμό των σκευών και των εργαλείων της κουζίνας, καθώς και των επιφανειών που χρησιμοποιήσατε για να ετοιμάσετε την τροφή.

Τι είναι η λιστέρια και πόσο κινδυνεύουν από αυτή οι έγκυες;

Πρόκειται για λοίμωξη από βακτήριο το οποίο συνήθως αναπτύσσεται σε μη παστεριωμένο γάλα, ωμά λαχανικά (ιδίως σε κομμένες σαλάτες που δεν καταναλώνονται αμέσως), ωμά ψαρικά και κρέατα, καθώς και σε προπαρασκευασμένες τροφές που καταναλώνονται έτοιμες ή έπειτα από ζέσταμα. Η πάθηση έχει χαμηλή συχνότητα, είναι όμως μια κατάσταση στην οποία οι έγκυες είναι ευαίσθητες, διότι διατρέχουν δέκα φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν από αυτή σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, αλλά και γιατί η εκδήλωση της λιστέριας, εφόσον δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα με αντιβιοτικά, μπορεί να απειλήσει σοβαρά τόσο τις ίδιες όσο και τα μωρά τους. Για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα προσβολής από λιστέρια, αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων στα οποία βρίσκει έδαφος ανάπτυξης το βακτήριο και φαγητού που δεν έχει μαγειρευτεί ή ζεσταθεί σε επαρκώς υψηλή θερμοκρασία. Ένα επιπλέον μέτρο πρόληψης είναι το πλύσιμο των λαχανικών με ξύδι ή χυμό λεμονιού, καθώς και η προσθήκη τους στη σαλάτα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΧΡΗΣΙΜΑ
NEWS LETTER
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΟΥ